Peab tecknar ramavtal med Eon

ATS Kraftservice AB, som är ett dotterbolag till Peab, får förnyat förtroende som projektentreprenör gällande lokalnäts projekt till Eon Energidistribution AB i norra Norrland, Stockholm, Norrköping och Skåne. Avtalet löper under fyra år och är värt 240 miljoner svenska kronor.

Uppdraget startar den 1 januari 2022 och omfattar projekt på lokalnätet och pågår till 31 december 2025. Därefter finns möjlighet till en förlängning med två år.

– Vi är glada över att få fortsatt förtroende av Eon att leverera projektentreprenader. Vi har haft ett liknande upplägg tidigare och ser fram emot att utveckla vårt samarbete i minst fyra år till. Vi är givetvis stolta över att vi får vara en del av Eons arbete med att skapa mer hållbara energialternativ, säger Staffan Gustavsson, vd på ATS Kraftservice AB.

– ATS har varit leverantör av entreprenader under flera år och vi ser med glädje fram emot ytterligare flera års bra och utvecklande samarbete, säger Peter Niklasson, senior advisor på Eon.

Upphandlingen avser utförande av entreprenader inom lokalnätet (0,4-24kV) där tilldelningen är baserad på anbudspris och kvalitet.

Projektet orderanmäldes i det tredje kvartalet 2021.

Staffan Gustavsson, VD ATS Kraftservice, 070 779 40 04

Juha Hartomaa, IR-chef Peab, 072 533 31 45

Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Vi är glada över att få fortsatt förtroende av Eon att leverera projektentreprenader. Vi har haft ett liknande upplägg tidigare och ser fram emot att utveckla vårt samarbete i minst fyra år till. Vi är givetvis stolta över att vi får vara en del av Eons arbete med att skapa mer hållbara energialternativ.
Staffan Gustavsson, vd på ATS Kraftservice AB