Metsä Board lanceert nieuw plasticvrij eco-barrière karton voor voeding en foodservice toepassingen

Metsä Board Corporation press release 18.09.2019

Overal ter wereld zijn consumenten en merken op zoek naar meer duurzame alternatieven voor plastic verpakking, die bovendien gemakkelijk te recycleren zijn. Metsä Board lanceert hiervoor een nieuw, plasticvrij eco-barrière karton dat kan gerecycleerd worden tot papier of karton.

De nieuwe kwaliteit heet MetsäBoard Prime FBB EB en fungeert als barrière tegen vocht en vet, waardoor het ideaal geschikt is voor verpakking van voeding en voor foodservice toepassingen. Aangezien het karton plasticvrij is, hoeft het niet in een aparte recyclagestroom te gaan om het plastic te verwijderen, waardoor het gemakkelijk en goedkoop gerecycleerd kan worden.

“Verpakking is een noodzaak – voor voedseldistributie en voedselveiligheid, maar ook om voedselverspilling te vermijden. Karton verpakkingen gemaakt van hernieuwbare materialen zijn een duurzame keuze. Dankzij de ontwikkeling van de barrière-eigenschappen van het karton kunnen we dit voortaan inzetten voor een bredere waaier aan toepassingen. Ons nieuwe, plasticvrije eco-barrière karton biedt niet enkel interessante opportuniteiten voor het verpakken van voeding en voor foodservice toepassingen, maar ook voor toepassingen waar barrières nodig zijn”, zegt Katja Tuomola, Business Development Director, Metsä Board.

MetsäBoard Prime FBB EB is gemaakt van zuivere, nieuwe vezels afkomstig uit duurzaam beheerde, Noord-Europese bossen. Het is veilig voor direct contact met voeding en bevat geen optical brighteners (“OBA free”) en fluorchemicaliën. Het is beschikbaar met PEFC™ en FSC© certificaat. MetsäBoard Prime FBB EB is niet enkel gemakkelijk recycleerbaar, het is bovendien licht waardoor het bijdraagt aan de vermindering van de ecologische voetafdruk in de ganse ketting.

Link naar foto

Contacteer voor meer informatie:

Katja Tuomola, Business Development Director, Metsä Board
Mobiel: +358 (0)50 460 5835
E-mail: katja.tuomola@metsagroup.com

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Mobiel: +358 (0)50 598 7046
E-mail: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board is een leidinggevende Europese producent van premium paperboards van nieuwe vezels waaronder folding boxboard, food service board en witte liners. De lichte kartonsoorten zijn ontwikkeld als de betere, veiliger en meer duurzame oplossing voor consumentengoederen, retail-ready en food service toepassingen. We werken wereldwijd samen met onze klanten om tot innovatieve oplossingen te komen voor betere consumentenervaringen die minder impact hebben op het milieu. De pure, nieuwe houtvezels die Metsä Board gebruikt zijn hernieuwbaar en traceerbaar tot hun oorsprong in de noordelijke bossen.

Het globale verkoopsnetwerk van Metsä Board bedient klanten wereldwijd, zowel eindverbruikers als verwerkers, retailers en groothandelaren. In 2018 bedroeg de totale omzet van Metsä Board 1,9 miljard euro. Metsä Board stelt ongeveer 2400 mensen te werk. Metsä Board is onderdeel van Metsä Group en is beursgenoteerd op de NASDAQ OMX Helsinki.

Volg Metsä Board: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.com

Metsä Group is een trendsetter in bioeconomie door het gebruik van herbruikbaar hout van duurzaam beheerde noordelijke bossen. Metsä Group focust op wood supply en forest services, hout producten, pulp en vouwkarton, tissue en cooking papers gemaakt van nieuwe vezels.

De totale omzet van Metsä Group bedroeg 5,7 miljard euro in 2018 en het bedrijf stelt ongeveer 9300 mensen te werk. De groep is actief in ongeveer 30 landen. Metsäliitto Cooperative is het moederbedrijf van Metsä Group en is eigendom van ongeveer 103.000 Finse boseigenaars.

Volg Metsä Group: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare

Abonneren