Peab bygger S-Market matvarubutik i Nurmijärvi

Peab har fått uppdraget att bygga en ny S-market-matvarubutik till Helsingin Osuuskauppa (HOK) Elanto i Klövskogcentrum i Nurmijärvi. Kontraktssumman uppgår till 11 MEUR.

Den nya butiksfastigheten blir en av de största S-Market-butikerna i Finland. Byggnaden består av två våningar och har en bruttoarea på 10 600 kvadratmeter. Till fastigheten byggs cirka 200 parkeringsplatser.

Peab har tidigare byggt två butiksfastigheter för HOK Elanto i huvudstadsregionen. Den tredje är under byggnation i Bocksbacka.

Vi är väldigt glada över att vi återigen får bygga en butiksfastighet för samma kund och bidra till utbudet i Klövskog i Nurmijärvi. Det är samtidigt ett kvitto på förtroende för oss, säger regionchef Marko Rinkinen, Peab Finland.

Uppdraget är en totalentreprenad med byggstart i augusti 2020. Inflyttning är beräknad till februari 2022.

Projektet orderanmäls i det tredje kvartalet 2020.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marko Rinkinen, regionchef Peab södra Finland, +358 40 767 6160

Juha Hartomaa, IR-chef Peab, +46 72 533 31 45

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 17 000 anställda och en omsättning på cirka 56 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Citat

Vi är väldigt glada över att vi återigen får bygga en butiksfastighet för samma kund och bidra till utbudet i Klövskog i Nurmijärvi. Det är samtidigt ett kvitto på förtroende för oss.
Marko Rinkinen, Peab Finland