Fortsatt global framgång för Sectra i kundnöjdhet – vinner 5 Best in KLAS-utmärkelser 2024

Linköping – 7 februari 2024 – Medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) har vunnit fem ”Best in KLAS”-utmärkelser för kundnöjdhet med radiologimodulen i sin helhetslösning för medicinsk bildhantering – Sectra PACS. Det är det elfte året i rad i USA och det femte i Kanada som Sectra rankas högst i kundnöjdhet. I de nya kategorierna för Europa vann Sectra både norra och södra Europa. Bakom priserna står det amerikanska analysföretaget KLAS. De genomför årliga kundnöjdhetsmätningar för IT-system inom sjukvården.

För att läsa rapporterna om utmärkelserna, besök KLAS hemsida:

– Utmärkelserna visar hur fantastiska våra medarbetare är som oavsett vad gör det som krävs för att lösa kundernas behov. Under det senaste året har vi strukturerat om och grupperat vår organisation internt för att ännu bättre stötta våra kunder genom hela processen – allt från att de väljer oss, till implementation och support. Det är detta, i kombination med produkter som minskar IT-kostnaderna, höjer säkerheten och kan skalas efter kundernas behov, som ligger till grund för vår framgång, säger Marie Ekström Trägårdh, vice vd för Sectra AB och vd för Sectra Imaging IT Solutions.

De fem utmärkelser som Sectra har tilldelats är US Large PACS, US Small PACS, PACS Global (Kanada), PACS Global (norra Europa) och PACS Global (södra Europa).

Sectras lösning för hantering av radiologibilder, Sectra PACS, installerades för första gången år 1993 och i dag finns över 2 500 installationer runt om i världen. Sectra PACS är en del av Sectras helhetslösning för hantering av alla typer av medicinska bilder med ett fokus på bildintensiva avdelningar såsom radiologi, mammografi, patologi, ortopedi, kardiologi och oftalmologi. Lösningen inkluderar även multimediaarkivet Sectra VNA.

Adam Gale, vd för KLAS, delade med sig av sina tankar om vinnarna 2024:
– På KLAS anser vi att vårdgivarnas åsikter är det primära och ”Best in KLAS”-utmärkelserna grundar sig i omfattande feedback och utvärderingar från vårdgivare i de olika länderna. Att bli tilldelad en ”Best in KLAS”-utmärkelse representerar därför mer än bara ett erkännande – det är ett bevis på det förtroende vårdgivare har för dessa leverantörer. Det understryker även leverantörernas hängivenhet till innovation, kvalitet och kundtillfredsställelse. Vi är oerhört stolta över att presentera vinnarna av ”Best in KLAS” 2024! Deras outtröttliga engagemang i att förbättra patientresultat är otroligt inspirerande.

Träffa Sectra på ECR och HIMSS 2024
Se mer av Sectra och lösningarna för medicinsk bildhantering på mässorna ECR i Wien, Österrike och HIMSS i Orlando, USA. Besök montrarna #D02 på ECR och #3812 på HIMSS för att lära dig mer.
Boka ett möte på ECR: https://medical.sectra.com/event/ecr-2024/
Boka ett möte på HIMSS: https://medical.sectra.com/event/himss24/

Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter samt försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. I dag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2022/2023 till 2 351 MSEK. Sectra (STO: SECT B) är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök Sectras hemsida.

Torbjörn Kronander, koncernchef och vd Sectra AB, 070 52 35 227
Marie Ekström Trägårdh, vice vd Sectra AB och vd Sectra Imaging IT Solutions AB, 070 82 35 610

Citat

Utmärkelserna visar hur fantastiska våra medarbetare är som oavsett vad gör det som krävs för att lösa kundernas behov. Under det senaste året har vi strukturerat om och grupperat vår organisation internt för att ännu bättre stötta våra kunder genom hela processen – allt från att de väljer oss, till implementation och support. Det är detta, i kombination med produkter som minskar IT-kostnaderna, höjer säkerheten och kan skalas efter kundernas behov, som ligger till grund för vår framgång.
Adam Gale, vd för KLAS.