Exportsatsning tar Svensk Fjärrvärme över Atlanten
Den här veckan besöker en svensk delegation Ottawa i Kanada. Syftet är att lägga grunden för ny svensk export av teknik och tjänster på fjärrvärmeområdet. Fram till 2014 satsar regeringen 400 miljoner på att öka export av miljöteknik.I delegationen, som leds av regeringen genom statssekreterare Gunnar Oom, deltar branschorganisationen Svensk Fjärrvärmes VD Ulrika Jardfelt. Gruppen är inbjuden till Kanada för att dela med sig av kunskaperna om den svenska modellen för uppvärmning av bostäder i ett kallt klimat. - Jag är övertygad om att den svenska fjärrvärmebranschen, med framgångsrika